Hood: Outlaws & Legends Review – Van een goede tijd beroofd

SPELINFO

Hood: Outlaws & Legends

10 mei 2021

Platform PlayStation 4, PlayStation 5, Xbox One, Xbox Series S | X, pc (Steam)
Uitgever Sumo Digitaal
Ontwikkelaar Focus Home Interactive

Zoals het oude gezegde luidt, stal de dappere heer Robin van de rijken en gaf hij aan de armen. Voor zijn eerste videogame-onderneming op nieuwe consoles, is Robin Hood zelf niet bang om een ​​beetje diefstal te plegen om de rijkdom van de staat te herverdelen en in plaats daarvan aan mensen in nood te geven. In de nieuwste multiplayer-titel van Sumo Digital nemen spelers het masker van Robin’s zaak op zich in Hood: Outlaws & Legends. Is Hood’s kijk op PvPvE je munt waard, of is deze titel die je een leuke tijd berooft?

De unieke haak van Hood: Outlaws & Legends is dat in plaats van alleen tegenover een ander team te staan ​​om deel te nemen aan een middeleeuwse overval, beide teams actief vechten tegen de staat en de imposante sheriff van Nottingham. Door een sleutel van de sheriff te pakken en de bijbehorende kluis te ontgrendelen, zullen spelers moeten samenwerken om de schatkist te extraheren en terug te brengen naar hun basiskamp om de rijkdom opnieuw te verdelen onder degenen die het meer nodig hebben; in Hood: Outlaws & Legends, dat geld gaat naar de spelers zelf en hun bescheiden basiskamp. De AI van de vijand is vaak net zo gevaarlijk als echte spelers en kan een onbewuste Marianne in slechts een paar korte treffers doden. Om dit te omzeilen, zullen spelers een groot deel van elke wedstrijd rondsluipen in struiken en achter vijandige NPC’s en spelers kruipen voor stille moorden terwijl ze een kist uit de gewelven van de staat terug naar hun thuisbasis plunderen.

Zodra een sleutel is geplunderd, krijgt de sleuteldrager een melding op welk gebouw en op welke verdieping de kist zal worden opgeslagen. De kamer zelf verandert elke match, dus het leren van de lay-outs van elk gebouw helpt bij een snelle extractie. Nadat ze een kluis hebben ontdekt en deze hebben ontgrendeld met de sleutel van de sheriff, moeten spelers een van hun vier spelers inzetten om de kist op te tillen en naar een bepaald extractiepunt te dragen. John is hiervoor het meest geschikt, omdat hij de borst sneller kan dragen dan andere spelers. Het dragen van de kist naar een extractiepunt is slechts het eerste deel van de wedstrijd; daarna zullen spelers actief de kist omhoog en uit het slagveld moeten lieren. Het lierproces vereist dat een speler op het lierpunt blijft en het voorbij elke progressiepit vult. Welk team het ook haalt langs elke pip, wordt beloond met een extra beetje goud, dus zelfs als iemand het op het laatste moment van je afpakt, word je nog steeds beloond voor je inspanningen. Als je van de lier wordt geslagen, wordt de voortgang gereset naar de laatst gevulde pip. Deze laatste poging om de borst omhoog te lieren op de laatste momenten is het hoogtepunt van elke wedstrijd, aangezien beide teams zichzelf blijven werpen op het einddoel na elke getimede respawn in een laatste wanhopige poging om de overwinning van het andere team te stelen.

Elk van de vier speelbare kampioenen voor Hood: Outlaws & Legends hebben drastisch verschillende vaardigheden die passen bij een bepaalde rol in een 4v4-wedstrijd, maar je hoeft niet met een uitgebalanceerd team te spelen. Als je gewoon wilt gaan hammen op de sheriff van Nottingham met vier Little Johns, is die optie vanaf het begin beschikbaar. Maar door een Tooke niet op te nemen, mis je zijn actieve vermogen om de omgeving te scannen en eventuele wolven op te sporen die zich in de struiken verstoppen, of de ongeëvenaarde boogvaardigheden van Robin Hood zelf. Elk personage kan verder worden gespecialiseerd door ze te nivelleren en geld te investeren in extraatjes voor een van hun drie vaardigheidsslots. Naast de melee- en potentiële afstandsvaardigheden, heeft elk personage ook een unieke ultieme vaardigheid en een uitrustingssleuf die later door extraatjes kan worden gespecialiseerd.

Een van de meer frustrerende kenmerken van Hood: Outlaws & Legends is het gebrek aan genezing na een lichte schermutseling. Verwacht lange tijd op halve gezondheid rond te hinken zonder een manier te hebben om weer volledig te genezen, zelfs als je minutenlang buiten de strijd blijft. Tooke kan zich specialiseren en zijn uithoudingsvermogen afbrekende granaat gebruiken om in plaats daarvan teamgenoten te genezen in de rookwolk, maar zelfs voor deze vaardigheid moet je talloze wedstrijden met Tooke spelen voordat je zelfs het voordeel kunt kopen dat genezing mogelijk maakt. Tegen die tijd zul je waarschijnlijk gewoon moeten wennen aan het hinken over het slagveld met altijd maar een fractie van je gezondheid.

Tenzij je de rol van Robin of Marianne speelt en je goed bewust bent van waar alle munitiekisten zijn om jezelf te overtreffen, is de kans groot dat je een aantal melee-gevechten moet aangaan om je schuilplaats te redden. Dit is de meest omstreden eigenschap van Hood: Outlaws & Legends dat, hoe hard ik ook mijn best deed, ik nooit het gevoel had dat ik goed begreep hoe Sumo Digital het bedoeld had om het te benaderen. Personages hebben doorgaans toegang tot zowel een lichte als zware aanval en kunnen hun aanvallen combineren met sprinten en aanvallen. Helaas is het uithoudingsvermogen van elk personage zo beperkt dat je het geluk hebt twee lichte aanvallen uit te voeren en een zware voordat de hele pool beperkt is, zelfs voor de zware slagman Little John uit de titels.

Misschien wel het meest irritante personage om mee / tegen te spelen, is de sjamaan Tooke wiens vaardigheid met een wierookvat aan een ketting je favoriete of je slechtste ervaring kan zijn, afhankelijk van hoe je je kunt aanpassen aan zijn speelstijl. Tooke’s unieke zware aanval lanceert het wierookvat recht voor hem uit, waardoor een absurde hoeveelheid uithoudingsvermogen in slechts één treffer wordt afgevoerd. Om dit te compenseren, heeft het een buitengewoon vreselijke tracking als het wordt geconfronteerd met een tegenstander die kan beschieten of ontwijken als hij de aanval kan voorspellen. Het ergste van Tooke’s vaardigheid is dat zelfs tegen John, blokkering tegen zijn aanval John nog steeds van al zijn uithoudingsvermogen zal wegnemen en schijnbaar niet kan worden gepareerd, zelfs als je weet dat het eraan komt. Ik kan niet eens beginnen te tellen hoe vaak ik ten prooi ben gevallen aan een echte 1v1 met John vs Tooke en keer op keer ben uitgeschakeld door die ene zet.

Ondanks de vijf kaarten om uit te kiezen in Hood: Outlaws & Legends, blijven de doelstellingen altijd hetzelfde: steel de sleutel van de sheriff, lokaliseer en plunder de kluis van zijn eenzame schatkist en haal de kist vervolgens veilig uit via een van de extractiepunten . Elke kaart heeft een andere lay-out om te onthouden, en het kennen van de ligging van het land is essentieel als het gaat om het beheersen van uitkijkpunten die een breder overzicht van het landschap geven om te zien wanneer een vijandelijk team je kant op komt lang voordat je ze zelfs maar kunt horen. . De extractiepunten bevinden zich altijd op vaste locaties en nummers, waarbij de locaties van controlepunten en schatkluizen rond elk spel draaien. Terwijl je de eigenaardigheden van elke kaart oppikt, zul je natuurlijk een voorkeurspad kiezen om doorheen te gaan en zelfs de voorkeur geven aan extractielocaties die kunnen profiteren van een kortere spawn-locatie of een langere run voor het vijandelijke team dat je pogingen om te verstoren plunder de buit en ontsnap om een ​​andere dag te zien.

Hood: Outlaws & Legends ‘grootste fout is het gebrek aan variatie in de inhoud die hier op de eerste dag beschikbaar is voor spelers. Op welke map je ook speelt, er is maar één gameplay-modus om uit te kiezen. Geen team deathmatch, geen koning van de heuvel, geen meerdere schatkisten, alleen de enkele overvalmodus. Ik heb een paar wedstrijden gehad die overgingen tot het gooien van onze eindeloze spawns naar het andere team voor een aantal melee-vechtpartijen die uiteindelijk veel spannender werden dan daadwerkelijk naar het doel te spelen.

Na het beëindigen van een wedstrijd worden spelers beloond met een aardig bedrag aan geld voor hun inspanningen. Spelers kunnen een munt gooien naar leden die de kluissleutel hebben geplunderd, de kluis hebben geopend en de kist naar de uiteindelijke extractie hebben gedragen, waardoor die speler een beetje bonus-XP krijgt voor hun inspanningen. Daarna hebben ze de keuze gegeven om de munt bij te dragen aan hun eigen schatkist voor persoonlijke upgrades, deze te verdelen onder de mensen om hun schuilplaats te upgraden, of een glijdende schaal tussen de twee. Naast de extraatjes die je kunt ontgrendelen voor elk personage die je verdient met elke rang hoger (je moet nog steeds het voordeel zelf kopen voordat je het kunt uitrusten voor een van de drie vaardigheidsslots van je personage), zijn de enige andere dingen om je harde tijd te besteden. verdiende munten zijn cosmetische upgrades die meestal worden vergrendeld achter het uitvoeren van specifieke taken. Geen van de wapens biedt unieke vaardigheden en de skins van de personages zijn allemaal redelijk dicht bij elkaar, afgezien van een nieuwe verflaag of een nieuw accessoire. Daarom is er weinig reden om de speler te verleiden zijn munten op te bergen voor een unieke uitrusting om mee te pronken bij toekomstige overvallen.

Op PlayStation 5 maakt Hood: Outlaws & Legends goed gebruik van de unieke functies van de console om een ​​beetje een andere ervaring te geven die je niet op andere platforms zult zien. Aangezien elke map begint met een viaduct om de doelstellingen te laten zien, zullen spelers bij elke stap de zware dreun van de sheriff voelen. Eenmaal in een wedstrijd hangt het uithoudingsvermogen rechtstreeks samen met de weerstand van de DualSense-triggers. Naarmate spelers hun beperkte uithoudingsvermogen gebruiken, worden de triggers stijver om te trekken. Dit geeft een stevig stukje feedback als de speler te gefocust is op de strijd om zijn blik lang genoeg af te wenden om op te merken hoeveel gezondheid en uithoudingsvermogen hij nog heeft. Een functie die op alle platforms wordt gedeeld, is de prachtige implementatie van 3D-audio met ruimtelijk inzicht. Met minimale visuele informatie kan het dragen van een goede koptelefoon effectiever zijn dan al het andere in de trukendoos van dappere meneer Robin. Terwijl hij rondsluipt, is de speler bijna gedempt, maar er is nog net genoeg geluid om te weten wanneer iemand je besluipt voor een brutale moord.

Wat beschikbaar is voor spelers die Hood: Outlaws & Legends vandaag oppikken, is helaas een fractie van wat gepland staat in de komende roadmap. Misschien zullen we ooit Sumo Digital’s PvPvE-avontuur opnieuw bezoeken, maar wat beschikbaar is bij de lancering, voelt minder als een echte stand-alone release en meer in de trant van de multiplayer-modus die bij een jaarlijkse Assassin’s Creed-release zou horen. Tenzij u een bemanning van drie andere vrolijke mannen heeft om u te vergezellen, kunt u uw rijkdom misschien bewaren voor een meer verdienstelijke ervaring.

Beoordeeld op PlayStation 5 (code verstrekt door de uitgever).

Producten die in dit bericht worden genoemd

Hood: Outlaws & Legends

Hood: Outlaws & Legends
USD 29,99

De bovenstaande links zijn gelieerde links. Als Amazon Associate kan Wccftech.com verdienen aan in aanmerking komende aankopen.

7

Hood: Outlaws & Legends biedt een barebones-ervaring die het beste kan worden gespeeld met een toegewijd team van wolven. Degenen die op eigen houtje roem en rijkdom zoeken, kunnen zich beklagen over het gebrek aan inhoud, zowel op de eerste dag als op wat er gaat komen in de roadmap van het eerste jaar. Hood mag zeker in de toekomst groeien, maar de eerste indrukken laten veel te wensen over.

Voordelen

• Teams zijn niet opgesloten in een van elk personage
  • Cross-play werkt vanaf de eerste dag